|
Post by dlaka on Mar 12, 2010 12:37:12 GMT 1
Martine, pa Ti si napravio više modela u mjesec dana, nego ja od kad radim F1N
|
|
|
Post by martin on Mar 12, 2010 13:06:39 GMT 1
Pa kako su pevali oni vaši iz Zagreba: "Sve je lako kad si mlad" ;D
|
|
|
Post by martin on Mar 14, 2010 7:46:58 GMT 1
Da se vratimo na temu, dakle "praćkalice": Evo ja sam juče u Vukovaru imao jednu sopstvenu konstrukciju sa kojom sam prezadovoljan. OK u odnosu na Zobeca i Leška to su bili veoma skromni letovi 20 - 25s, ali taj model naprosto ne može više! Ako završi tranziciju na oko 7m visine to je 22, 23 ... ako propadne metar-dva to je 16 - 18s. Pokušao sam da ga praćnem do "plafona", pa je "seo" na čeličnu gredu
|
|
|
Post by Boca on Jun 9, 2010 0:28:11 GMT 1
|
|
|
Post by Laca on Jun 9, 2010 9:47:58 GMT 1
Za "Beast" sa flaperonima pise sledece: Prednji deo krila 0,9mm Flaps oko 0,3mm Rep 0,45mm Trup 1,2mm Guma 1x1,2mm petlja 12-15cm Tezina 0,6 grama U dnevnoj sobi leti od 12 do 15 sekundi (oko 3m visine)
Prva verzija "Beast"-a ima: Krilo od 1,5mm , predni deo krila 0 stepeni a na kraju pad flapsa za 2mm Rep 0,8mm koji se tanji prema krajevima na 0,4mm Trup kvadratni presek 1,3mm pojacan sa strane sa trakama karbona Tezina ispod 1 gram Sa visine od 13m leti preko 40 sekundi
"V" krila na oba modela je 18mm
|
|
|
Post by Laca on Jun 9, 2010 9:50:10 GMT 1
Za "Beast" sa flaperonom je izmenjen oblik krila u odnosu na prvu verziju.
|
|
|
Post by Laca on Oct 29, 2010 21:26:35 GMT 1
Ovo je jedan trik da se F1N-150 sto manje optereti balastom. Uradite krila i na njih zalepite parasol. Na trup zalepite rep, vertikalac i prednju kukicu, i odredite teziste trupa bez krila. Zatim na predvidjeno mesto, sa papirnom lepljivom trakom za molere, zalepite parasol i krila za trup. Probajte model kako leti, pa ako je piknut, pomerete krila napred ili obratno, nazad, ako pumpa. Kada ste utvrdili tacan polozaj krila, odlepite jednu stranu trake i prodjete cijanofiksom. Zatim kada potpuno odlepite papirnu traku, prodjete lepkom i drugi stranu. Sada vam za reglazu treba vrlo malo balasta. Ovaj trik se moze primeniti i za F1N klizace. Za sobne klizace svaki miligram je vazan. Iz mog iskustva, trup treba da bude 250mm a veoma je vazna razlika uglova izmedju krila i repa (oko 1 stepen).
|
|
|
Post by Boca on Dec 15, 2010 19:28:22 GMT 1
Ajde Bobane pisi malo kako regliras 150- seticu
|
|
|
Post by martin on Dec 15, 2010 20:15:42 GMT 1
Lepo vam èovek rekao jedno 5-6 puta da se sve svodi na oseæaj.
|
|
|
Post by Laca on Dec 15, 2010 20:59:32 GMT 1
Jasno nam je to Martine da tesko kapiramo, ali smo to pitali Bobana. Zelimo da utvrdimo znanje. ;D
|
|
|
Post by martin on Dec 16, 2010 0:33:02 GMT 1
Ne mislim da se radi o teškom kapiranju nego uopšte o pokušaju kapiranja tj. dovoðenja Buvaca u ravan poznate teorije leta modela.
Zaboravite svu teoriju i aerodinamiku ... samo posmatrajte model kako leti.
|
|
|
Post by Laca on Dec 16, 2010 8:46:37 GMT 1
Salio sam se. Prozvali smo Bobana a on mudro cuti.
|
|
|
Post by Boca on Dec 16, 2010 9:15:57 GMT 1
Martine, hvala na pomoci, ali "Nemo se ljutis", mi bi ipak da nam to Boban objasni.
|
|
|
Post by bobanmodelar on Dec 17, 2010 10:11:22 GMT 1
E tu sam,nego sam imao neka snimanja u bolnici,srce me nesto zeza naguro sam neki pritisak,pa sam isao na test opterecenja i nisu dobri rezultati.
Sto se tice reglaze BUVACA,tu nema nekih pravila koja bi vam preporucio i da oni sigurno prolete.Cinjenica da kod tih modela gde su povrsine tako male,svaka i najmanja gresko pri izradi modela se visestruko odrazi u samom letu modela. Ja cu vam izneti neka moja iskustva u vezi gradnje i reglaze BUVACA sa flaperonima. - prvo pravilo da netreba teziti da postignete tezinu Buvca ispod 0,7 grama,jer on hoce da leti, ali njegova maximalna visina kod pracke bice od 5 do 6 metara sto ce vam dati let do 27 sekundi maksimalno.Idealna tezina Buvca za start od 9 do 11 metara je od 0,87 do 1,0 grama. - Najvaznija stvar kod same izrade modela je UGLOVNA RAZLIKA ili ti NAPADNI UGAO krila.Ona je idealna da bude -0,5 stepena.Ta uglovna razlika vam garantuje da ce model proleteti bez mnogo muka. - Iz mog dosadasnjeg iskustva, koje nije dugo,ali sa mnogo reglaznih startova i dosta napravljenih modela,steko sam utisak da Buvci sa fiksnim delom krila od deblje ali trule balze,izmedju 1,3 i 1,5 mm imaju sigurnije reglaze i sporo planiraju.Sigurniju reglazu smatram da kad god ga izvadim iz kutije on isto leti,sto za ove sa tankim profilima to moze da se poremeti. - REPNE POVRSINE NE PROFILISATI.
Asad malo o samoj reglazi:
Prvo teziste treba da bude gde ste ga vi predvideli.Flapsove oborite nekih 3 mm. Model lagano bacite iz ruke.Idealno je da je melo PIKNUT.Nista ne dirati.Stavite ga na pracku i sa silom od nekih 65% pod uglom od oko 70stepeni izbacite model.Model ce popeti na nekih 7 metara i blago "usvirati" u pod.Piknutost resavate samo obaranjem FLAPERONA do nekih 6-7 mm.Ponovite opet izbacaj sa istom silom i model pocinje da planira.Gledate da li ima neki zaokret ili vi morate da to uradite. Ja obicno to resavam tako sto izlaznu ivici horizontalca na samom kraju podignem nekih 0,7 mm ,navise,kao kad nekome uvrnete uvo.Sada polako povecavate silu izbacaja pa cak i UGAO sve dotle dokle vam model pruza siguran start i sam let. Najvaznije je da za svaki model imate karton u kome ce te sve pisati.Silu izbacaja,ugao i ravnanje modela.Ovo je vrlo bitna star pogotovo ako imate vise modela. Finesu planiranja kad model vec proleti,i sa njim napravim uzastopce 20 ISTIH letova,postozem tako sto mu vrhom nokta skidam balast pomalo, vodeci racuna da model ne propumpa, sve dotle dok model u planiranju te POZDRAVLJA KRILIMA .tada mu je brzina najmanja.
Ovako i ja kad citam cini mi se lako,ali verujte da nije,Imace te modela koji nikako da prolete,njih odmah sklonite u stranu i posvetite paznju modelima koji su manje zahtevni,a na njima nesto PROMENITE pa ponovo u salu.
I jos jednom, SVE ZAPISUJTE!!! ps.NAMA STARIJIMA LAKSE ULAZI U I disagree NEGO U GLAVU. (primedba autora)
Pozdrav BOBAN
|
|
|
Post by Boca on Dec 17, 2010 12:39:36 GMT 1
Sta reci ? Bravo !
|
|