|
Post by Laca on Sept 30, 2010 10:28:07 GMT 1
Moze Pajo, taj profil mi se dobro pokazao jer je prodoran. Kad lepis flaps, zalepi ga malo nadole. Nemoj bas ravno. Prevrnes krilo na ledja, pa pod kraj flapsa ubacis lajsnu od 3mm koja sa stanjuje na 1mm i onda lepis. Na kraju krila da flaps ida skoro na nulu.
Evo i malog kviza: Ko prvi pogodi koliko klizaca ima u kutiji dobije jedan ali stvarno. A ne kao Boban. Naravno, po mom izboru.
|
|
|
Post by Laca on Sept 30, 2010 10:34:13 GMT 1
Evo i "Leptirica" u drustvu "Krateza". Levi je 5,9 grama, srednji 8,1 gram a desni 6,7 grama.
|
|
|
Post by Laca on Sept 30, 2010 10:43:37 GMT 1
"Leptiric" od 600mm i "Kratez" od 470mm , cisto radi poredjenja.
|
|
paja
Junior Member
Posts: 56
|
Post by paja on Sept 30, 2010 11:14:11 GMT 1
10 valjda
|
|
|
Post by Laca on Sept 30, 2010 11:37:33 GMT 1
Bravo Pajo imas jedan klizac od mene.
Otisao je u prave ruke.
|
|
|
Post by Laca on Sept 30, 2010 11:38:48 GMT 1
Pajo, evo kako mozes da izradis profil za klizac F1N. Kod spajanja prednjeg dela krila i flapsa mozes se posluziti selotejpom. Attachments:
|
|
|
Post by zdravko on Sept 30, 2010 15:15:06 GMT 1
Zamoli bih Martina da objavi crtež onog novog modela. Ja sam ga napravio kako su mi drugari opisali, ali ne leti ni blizu tako dobro
|
|
|
Post by Stefan Pavelka on Sept 30, 2010 15:17:20 GMT 1
Laco, kog su ti precnika trupovi ? jel 3mm ili je manje ?
|
|
|
Post by martin on Sept 30, 2010 15:38:52 GMT 1
Ne znam na koji tačni misliš ... ako je to onaj prvi što ste mi "maznuli" sa fotografija onda sigurno imaš neke detalje koji su različiti ... tamo se stvarno ne vidi sve, mada to zaista nije bitno osim ukoliko nisi nešto drastično izmenio. Ako je to letelo preko 35s kako su se neki tamo na facebook-u hvalili, onda su ili talenti za bacanje klizača ili talenti za "ribolovačke priče"... videćemo već kada se sretnemo na nekom takmičenju. Svi već znate koliko mene "tangiraju " te vaše tinejdžerske fore
|
|
|
Post by Laca on Sept 30, 2010 17:29:39 GMT 1
Stefane, kupujes najtanji vrh za stapove (3mm) i onda od kraja (vrha) odseces 24cm. To ti je trup za "buvca". Zatim odmeris oko 50cm, to ti je trup za F1N. Ako si kupio Korejanski (sivi vrh) onda mu prvo skines farbu pa ga zatim smirglas sve dok ne bude 1,5 gram. Ja sam uspevao da osmirglam na 1,1 gram ali je duzina 460mm. Mislim da je 1,3 grama realno, ali pazi da ne preteras. U tom slucaju zalijes rupu cijanom i vise nediras. Narocito pazljivo smirglas vrh jer moze da se polomi. Krila su mi obicno 100mm, poluga 200mm, rep 40mm i nos 130mm. To je ukupno 470mm duzina trupa. Voja mi je rekao da nisi kratio vrhove, pa onda oni mnogo rade. To se tesko reglira ako trup vibrira u letu.
|
|
paja
Junior Member
Posts: 56
|
Post by paja on Sept 30, 2010 19:37:54 GMT 1
Ipak cu ja koristiti acetonac
|
|
paja
Junior Member
Posts: 56
|
Post by paja on Sept 30, 2010 19:41:58 GMT 1
Kupio sam te koreanske vrhove ali kako mislis da skinem farbu
|
|
|
Post by Laca on Oct 1, 2010 7:45:34 GMT 1
Uzmes smirglu 80 i navalis. Pri tome, povremeno pod tankim mlazom vode, spiras karbon i kvasis smirglu. Vrh stapa smirglas samo ka vrhu. Nikako napred-nazad, jer mozes da slomis vrh. Deblji deo stapa mozes da smirglas kako hoces. Parce smirgle (40x40 mm) savijes oko stapa i drzus je sa dva prsta i smirglas. Drugom rukom, povremeno okreces stap da bi se ravnomerno osmirglao. Kada skines sivu farbu i ona rebra se poravnaju (vise ih ne bude), onda pazljivije smirglas i povremenoga meris na vagu, dok nedobijes planirane tezine. Trup za "buvca" 240 mm mi je od 0,2 do 0,3 grama a za F1N duzine 460 mm oko 1,3 grama. Naravno, pre merenja, trup dobro osusis. Jos jednom ponavljam, od vrha odseces 240 mm za "buvca" a zatim oko 470-480 mm za F1N. Ostatak karbna moze da posluzi za pravljenje prackice za "buvca" Svi elementi za F1N i "buvca" se mere pre ugradnje. Tek kada dobijes planirane tezine onda ih ugradjujes. Recimo za F1N: Krila - 5 grama, Trup - 1,3 grama, Rep i vertikalac - 0,3 grama, Parasol - 0,2 grama, Balast - 0,6 grama. Tako odmeren model sa lepkom tezi 7,5 grama.
PS: Naravno da flaps lepis acetoncem ali ti selotejp sluzi da lakse spojis prednji deo krila i flaps. Naime, sa gornje strane krila, celom duzinom, spojis flaps sa prednim delom krila selotejpom. Zatim to lagano otvoris i ubacis celom duzinom lepak i brzo sve stavis u kalup da se susi. Posle 15 minuta flaps je slepljen a selotejp odlepis i bacis.
|
|
|
Post by martin on Oct 1, 2010 14:19:11 GMT 1
Uzmes smirglu 80 i navalis. Pri tome, povremeno pod tankim mlazom vode, spiras karbon i kvasis smirglu. Zdravko, Pajo i ostala "deco" koji ovo čitate: Ovo "Mokro šmirglanje" što je Lazar naveo nije samo dobar tehnološki trik nego i obavezna mera, zato što ta prašina od fiber materijala (karbon, staklo i sl.) može trajno da ošteti pluća ako se udiše !!! Zato svi da šmirglate karbonske trupove uz kvašenje vodom bez izuzetaka!Početnicima za trup "buvca" ipak preporučujem ili balzu ili karbonsku "čačkalicu" debljine od 1mm koja u "sirovom" stanju teži 0.4g. Težina jeste bitan faktor, ali zaista nije toliko kritična, čak i kada je reč o "buvcima": Evo i dokaza; domaći rekord u niskim halama od oko 28s drži Boban Milić sa perfektno urađenim modelom sa elipsastim krilom težine oko 0,8g, a "vice-rekord" 25,1s je ostvario moj daleko jednostavniji školski "ćoškasti" model težine 1.35g i to u istoj hali, na istom takmičenju ("Šumadija Indoor Open") Spreman sam da se kladim da bar 90% tih 2,5 - 3 sekunde prednosti Boban ostvaruje regliranjem i lansiranjem "na bant", umesto bočno tj. "na krilo" kao što je to slučaj kod mene gde se obavezno gubi 0.5 - 1m visine, ali tako izregliran model je manje osetljiv za varijacije i greške pri ispucavanju, što je idealno za juniore početnike za koje sam ga i konstruisao. Komšije Zobec i Leško nemaju modele lakše od 1.2 - 1.3g pa su čitavu prošlu sezonu proveli na pobedničkom postolju sa letovima ubedljivo dužim i od Bobana i od mene i od svih ostalih.
|
|
|
Post by Stefan Pavelka on Oct 1, 2010 16:00:45 GMT 1
kad smo vec kod F1N-150, evo mog modela za niske sale. Nisam bio ni na jednom takmicenju s njim pa nema zvanicnih rezultata ali trenirajuci za Dorcol kup, na Sajmu, probao sam i njega i napravio vreme od 34". Tezak je 1.7g sto je jos 1 dokaz da nije neophodno da model bude ispod 1g za OK rezultat.
|
|